Kako pokrenuti online plaćanje na web stranici turističke agencije

Kako pokrenuti online plaćanje na web stranici turističke agencije

Internet. Predivna zvijer koja vam dopušta povezivanje sa svim ljudima, koji imaju Internet, na cijeloj našoj plavoj planeti. Livada mogućnosti. Odgovara na sva vaša pitanja, omogućuje lakšu i bržu komunikaciju, omogućuje kupovinu i plaćanje u samo par klikova.

Stara narodna kaže: ako nisi na internetu, kao ne postojiš! I u pravu je, kao što to mudre stare narodne poslovice uglavnom i jesu. Jer ako niste na internetu, ako vas korisnik ne može pronaći, ako nemate lijepo dizajniranu web stranicu s kvalitetnim SEO optimiziranim sadržajem i aktivne društvene mreže – slobodno možete zatvoriti “butigu“.

 

Pa, krenimo redom. Evo koje su prednosti online trgovine ili zašto vaša turistička agencija mora imati mogućnost online naplate.

Postavljanje online trgovine na web stranicu vaše turističke agencije itekako je koristan i profitabilan korak. Omogućuje vam rad bez potrebe za tradicionalnim “šalterima“ za naplatu koji radi određeno vrijeme tijekom dana ili tjedna, pa tako klijentima pružate veću fleksibilnost jer mogu kupiti vaše proizvode ili usluge u bilo koje doba dana. Online prodaja također može proširiti vašu bazu klijenata, koji mogu biti lokalni i globalni.

BookIT

BookIT

Niži troškovi 

Troškovi e-trgovine znatno su niži nego troškovi fizičke trgovine. Primjerice, kod fizičke prodaje je potrebno zaposliti djelatnike koji će se baviti rukovođenjem, prodajom, upravljanjem i održavanjem, dok se kod e-trgovine velik dio procesa odvija automatizmom. Također, cijene najma prostora, režija, komunalnih troškova i sl. su u online inačici trgovine gotovo zanemarive, jer se sve može svesti na tek nekoliko GB internetskog prostora, odnosno nekoliko stotina kuna godišnje.

a) Jednostavna administracija

Kod većine softverskih rješenja, upravljačkom sučelju je moguće pristupiti putem gotovo bilo kojeg uređaja koje ima pristup internetu. Ako želite promijeniti cijenu, dodati ili ukloniti proizvod ili uslugu, mijenjati opis ili nešto drugo, to možete učiniti brzo i samostalno, čak i ako nemate nikakvog prethodnog iskustva s web stranicama.

b) Dostupnost

Za razliku od fizičke prisutnosti, online trgovina je otvorena 24/7 i nije potrebno aktivno nadzirati rad, budući da kupac može putem webshopa saznati sve ono što ga zanima i izvršiti kupovinu ili barem poslati upit. U bilo kojem trenutku, vaša je trgovina otvorena, a kupci imaju mogućnost pregledavanja i naručivanja vaših proizvoda ili usluga  – ili konkurentskih, ako web trgovinu još niste pokrenuli.

c) Veći prodajni doseg

Fizičkom ste trgovinom najčešće vezani za kupce iz vaše neposredne okoline, a webshop omogućuje osobama iz drugih gradova, županija i država da pregledavaju vašu ponudu i postanu vaši kupci. Ako imate proizvod ili uslugu koji bi bili zanimljivi i inozemnim kupcima, izrada webshopa je odličan i ekonomičan način za predstavljanje ponude vaše turističke agencije.

d) Mjerljivi rezultati

Svaka aktivnost na vašoj internetskoj trgovini je mjerljiva. U svakom trenutku možete vidjeti posjećenost trgovine, proizvode ili usluge koji su najviše pregledani, najviše kupljeni, možete saznati demografsku analizu vaših kupaca, izvore prometa na web trgovini te još mnogo, mnogo informacija. Te podatke možete iskoristiti kako biste usavršavali online marketinšku komunikaciju i donosili pametne poslovne odluke.

e) Zadržavanje gosta i garancija rezervacije

Posljednje u ovom popisu, no najvažnije je i činjenica da online trgovinom i mogućnošću online plaćanja zadržavate svog gosta, koji će se vraćati, koji će rado klikati jer mu je omogućena jednostavna procedura kupovine određenog proizvoda ili usluge. Također, vi imate svojevrsnu garanciju rezervacije termina i objekta. Win-win!

Ako vam ovo zvuči jednostavno i logično – shvatili ste poantu i spremi ste za sljedeći korak.

Krenimo s otvaranjem online trgovine i aktiviranjem online plaćanja u vašoj turističkoj agenciji.

 

Zakonska regulativa online trgovina

Nakon što ste otvorili svoju turističku agenciju i odlučili se za pokretanje webshopa, slijedi dosadniji dio čitave procedure. Zakoni.

Kako propisuje Zakon o trgovačkim društvima (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2011_12_152_3144.html) na vašoj web stranici moraju biti jasno naznačeni sljedeći podaci:

  • Naziv i skraćeni naziv tvrtke
  • Sjedište tvrtke
  • Sud kod kojega je tvrtka upisana u Sudski registar
  • Broj pod kojim je tvrtka upisana u Sudski registar
  • Iznos temeljnog kapitala trgovačkog društva te da li je temeljni kapital uplaćen u cijelosti
  • Ako nije uplaćen u cijelosti, potrebno je navesti koji dio temeljnog kapitala nije uplaćen
  • Kod dioničkog društva, ukupan broj izdanih dionica i njihovi nominalni iznosi
  • Prezimena i najmanje jedno ime člana Uprave društva
  • Kod dioničkog društva članovi uprave, odnosno izvršni direktori i predsjednik nadzornog odnosno upravnog odbora
  • Tvrtka i sjedište institucije kod koje se drži račun i broj tog računa.

Osim toga, uz navedene podatke korisno je postaviti i OIB tvrtke te, u slučaju da poslujete s inozemstvom, PDV broj (tzv. VAT number). Uobičajena je praksa da se navedeni podaci uvrste u rubriku “O nama“, na linku “Kontakt“  ili u footeru (podnožju) stranice, odnosno web trgovine.

Važno je napomenuti kako se prethodne odredbe Zakona  odnose na za sve oblike trgovačkih društava koja su registrirana kao j.d.o.o., d.o.o. ili d.d., ali ne i na obrte. Također, prema istom Zakonu određene su kazne u slučaju nenavođenja propisanih podataka do najvišeg iznosa od 50.000kn, odnosno 7.000kn za odgovornu osobu.

Ali to dakako nije sve. Tek je početak ove lijepe avanture.

Uz ovaj, postoji i Zakon o potrošačima, čiji najvažniji dio je onaj o Općim uvjetima poslovanja, potom je tu i Zakon o elektroničkoj trgovini, Zakon o trgovini i Fiskalizacija. Fun, fun, fun!

Međutim, popisali smo vam  što nikako ne smijete raditi ako prodajete putem interneta. Pa slobodno ovaj članak zabilježite među bookmarkse kao podsjetnik.

Zakon o zaštiti potrošača je jasan u pogledu definiranja i propisivanja zabranjenih praksi koje se odnose na trgovinu na daljinu, odnosno putem Interneta. Tako je, primjerice, strogo zabranjeno sljedeće:

 

  • Zavaravajuća poslovna praksa:“Poslovna praksa smatra se zavaravajućom ako sadrži netočne informacije kojima se potrošača navodi ili je vjerojatno da će ga navesti da donese odluku o kupnji koju inače ne bi donio.“
  • Naplata skrivenih troškova:“Potrošač mora trgovcu izričito potvrditi da razumije što mora platiti. Prije nego što potrošač sklopi ugovor ili bude obvezan odgovarajućom ponudom, trgovac mora zatražiti njegov izričit pristanak za bilo koje dodatno plaćanje koje bi potrošač bio dužan izvršiti osim plaćanja koje je ugovoreno. U slučaju da potrošač nije dao izričit pristanak, već se trgovac poslužio opcijom prešutnog prihvata od strane potrošača, potrošač ima pravo zatražiti povrat bilo kojeg dodatnog iznosa koji je platio temeljem takve opcije. Ako trgovac ne obavijesti potrošača o dodatnim troškovima, potrošač nije dužan snositi te troškove.“
  • Dodatne naknade:“Za korištenje kreditne kartice ili drugih oblika plaćanja, te kod korištenja posebnih telefonskih brojeva putem kojih trgovci omogućuju potrošačima da ih kontaktiraju, trgovac može naplatiti potrošaču samo osnovnu tarifu.“
  • Prethodno označene narudžbe:“Prethodno označena polja na web stranicama koja automatski nude dodatne usluge tijekom procesa kupovine su zabranjena.“ (Izvor: Zakon o zaštiti potrošača)

BookIt

Otvorite online trgovinu 

Ako još uvijek dišete, nakon što ste pročitali sve ovo gore, krećemo s lakšim temama, no prije nego krenete u otvaranje svoje online trgovine, morate imati dizajniranu web stranicu na koju će se određeni softverski elementi vezati. Možete kupiti određene web hosting pakete uz koji ćete vezati svoje online transakcijske mogućnosti, no morat ćete i postaviti načine online plaćanja.

Jedan tipični web shop sastoji se od:

  1. kataloga proizvoda ili usluga, ili u vašem slučaju, to su nekretnine, apartmani, kreveti ili dodatne usluge koje pruža vaša turistička agencije
  2. alat za odabrane proizvode/usluge, tzv. košarica
  3. alat kojim zaprimate narudžbu i naplaćujete ju, odnosno putem kojeg se vrši transakcija valute

Međutim, uz tehnički dio online trgovine turističke agencije, važno je da svojim korisnicima pružite i jasne informacije vezane uz naručivanje, booking u određenom vremenu, cijene u različitim valutama, načine plaćanja. Također, vaši korisnici moraju znati i kako vratiti proizvod ili odustati od usluge, odnosno što ako žele poništiti rezervaciju za ono za što su se odlučili.

Kupci se potencijalno mogu brinuti i o sigurnosti same online kupovine, pa ćete im morati pružiti jasne informacije o vašim privatnim i sigurnosnim pravilima. Ne možemo dovoljno naglasiti kako je važno da ste upoznati sa svim zakonima prodaje prije nego otvorite svoju online trgovinu.

Ovi koraci nisu jednostavni i zahtijevaju puno konkretnog znanja i iskustva prije nego se krene u sam razvoj. Predlažemo zato da suradnju s developerom, koji će vam pomoći u ovim koracima, zasnujete isključivo na razini njegovog/njezinog iskustva u ovom području.

Naravno, sve ovo može biti jednostavnije ako odlučite udružiti snage s nekim od portala koji vam može pružiti paket usluga koji uključuje sve gore navedeno. Tako, recimo, s nama u BookIT.hr  imat ćete gotovu web stranicu s omogućenim online plaćanjem bez imalo problema i za jednu, fiksnu cijenu. Može li bolje? Uostalom, provjerite i javite nam se.

BookIT

Integracija s Payment Gateway servisom 

Nakon što uspješno postavite i pokrenete svoju online trgovinu, nedostaje vam još samo jedan element – payment gateway. Taj se pojam odnosi na sustav sigurne autorizacije i naplate kartica putem Interneta, kako biste vašim kupcima osigurali brz, siguran i jednostavan proces kupovine.

Prije nego se spojite s bilo kojim servisom koji vam olakšava booking i online transakciju valuta, potrebno je napraviti integraciju s nekim od sustava autorizacije. Neki od najpopularnijih su:

a) PayPal

Jedan od najpoznatijih i najpopularnijih u svijetu je definitivno PayPal. Ima oko 140 milijuna aktivnih računa, dostupan je u više od 190 zemalja, podržava 26 valute, a na dnevnoj bazi provede oko 8 milijuna plaćanja. PayPal svoje transakcije naplaćuje od samo 2.9% + 30 centi po transakciji. Osnovno postavljanje sustava je besplatno, a naprednije mogućnosti zahtijevaju mjesečna plaćanja.

b) Pay Way (T-com)

Pay Way je T-comova opcija provedbe plaćanja koja omogućuje pogodnosti kao što su procesuiranje kreditnih i debitnih kartica, automatska naplata ili predautorizacija te spajanje na više banaka.

Cijena inicijalnog priključenja na sustav je 1.000 kn, nakon čega se plaća mjesečna naknada od 200 kn, te naknada po transakciji od 1% (do najviše 5kn).

c) MyCheckOut (PBZ)

PBZ je 2003. pokrenuo IPG (Internet Payment Gateway), uslugu koja omogućuje internetski prihvat i autorizaciju kartica. 2008. je pokrenuta nova usluga pod nazivom MyCheckOut, kojom je PBZ htio objediniti sve dijelove online plaćanje (ne samo autorizaciju, već i naplatu) kako bi postali konkurentni u tom području poslovanja. MyCheckOut koristi suvremene metode zaštite i provedbe plaćanja, ali podržava samo kreditne, ne i debitne kartice. Za više informacija i uspostavu usluge, potrebno se obratiti direktno PBZ-u.

d) WS Pay

WS Pay je hrvatski proizvod koji je jednostavan za implementaciju zahvaljujući pripremljenim modulima za razna open source rješenja, kao što je WordPress. Omogućuje naplatu kreditnih i debitnih kartica u realnom vremenu, visoki stupanj zaštite, te predautorizaciju s naknadnom naplatom transakcija. Priključenje na sustav je besplatno, no naknada za korištenje iznosi 2.380,00 kn + PDV godišnje. Također, provizija po transakciji se ne naplaćuje, što ovo rješenje čini idealnim za kompanije koje ostvaruju veći godišnji prihod te im se više isplati platiti fiksnu cijenu nego određeni postotak po svakoj transakciji.

e) Pencepay

Sada internacionalna opcija za online naplatu, Pencepay je pokrenut 2005. od strane hrvatskih poduzetnika. Baziran je na jednostavnom i neintruzivnom dizajnu, kojeg možete prilagoditi po volji. Proces kupnje i naplate je intuitivan čime se smanjuje broj korisnika koji odustanu zbog kompliciranosti sustava. Međutim, stranica ne nudi fiksne cijene, već je potrebno zatražiti ponudu putem e-maila.

 

Kako ugovoriti integraciju s Payment Gateway sustavom

Čitava procedura zapravo i nije tako strašna. Koji god od servisa da kontaktirate, netko s njihove strane će vas voditi kroz potrebne korake.

Uslugu WSPay (https://www.wspay.info/cd/16/aktivacija-wspay-usluge ) online autorizacije kartica u realnom vremenu možete aktivirati na vrlo jednostavan način kroz nekoliko koraka. Preduvjet za aktivaciju usluge je da postoji prodajno mjesto na internetu na kojem je definirano što se i po kojoj cijeni prodaje te po kojim uvjetima.

A onda je potrebno:

  1. Popuniti Zahtjev za aktivaciju usluge, koji se nalazi na stranicama servisa.
  2. Potpisan i ovjeren Zahtjev treba u dva primjerka poštom poslati na adresu. Možete poslati scan na mail ili na fax.
  3. Nakon što se Zahtjev zaprimi, servis aktivira vaše prodajno mjesto na testnom poslužitelju i šalje vam sve potrebne dokumente, obrasce i uputstva za daljnje korake.
  4. Kad završite s implementacijom i spajanjem na WSPay te kada na stranicama imate sve potrebne podatke, obavijestite servis kako bi izvršili završno testiranje i obavijestili kartičare da dostave produkcijske parametre.
  5. I to je to. Tada slijedi aktivacija produkcijskih parametara te početak korištenja WSPay usluge online autorizacije kartica u realnom vremenu.

Mogućnost integracije s Pay Way (T-com) (https://www.hrvatskitelekom.hr/poslovni/ict/payway) također možete provjeriti na njihovim stranicama ili se javite službi za korisnike.

Međutim, prije nego se odlučite za određeni servis, svakako si postavite ova pitanja. Odgovori vam mogu itekako pomoći u filtriranju onog najboljeg za bolje iskustvo vašem gostu:

  • Koji su preduvjeti za korištenje Payment Gateway sustava?
  • Koliki je novčani iznos naknade za priključenje na sustav?
  • Kolika je novčana mjesečna naknada za korištenje sustava?
  • Kolika je provizija po novčanoj transakciji?
  • Koje su sve kreditne kartice podržane?
  • Može li se izgled Payment Gateway obrasca prilagoditi dizajnu web shopa?
  • Koje sigurnosne sustave za novčane transakcije koristi Payment Gateway?
  • Koja je brzina obrade transakcije?
  • Trebaju li kupci prilikom plaćanja proći kroz postupak registracije?
  • Ima li Payment Gateway sustav 24/7 korisničku podršku?U BookIT.hr dobit ćete već integrirani sustav sigurne, brze i jednostavne transakcije online plaćanja putem Pay Way (T-com) i WS Pay, a uskoro i s PayPal servisima. Na vama samo ostaje da ugovorite suradnju s nekim od njih i online plaćanje na stranicama vaše turističke agencije može početi.

BookIT

Omogućite plaćanje i kriptovalutama 

Kartice i PayPal najpoznatije su mogućnosti online plaćanja do sada. No, kriptovalute više nisu daleka i nezamisliva budućnost, već vrlo opipljiva realnost. Pa, zašto ne biste napravili taj korak naprijed i uveli još jednu mogućnosti plaćanja. Kriptovaltue se razvijaju u prostor koji će itekako popuniti mjesta za online plaćanja i to vrlo skoro.

Kriptovalute su virtualna valuta koju platna mreža koristi. Zbog svoje anonimnosti Bitcoin, Etherium, Ripple ili bilo koja druga virtualna valuta, se po svojim značajkama može usporediti s gotovinskim plaćanjem. A s obzirom na rast kriptovalutnog tržišta, sve je više ljudi koji žele ponudu gdje ih mogu iskoristiti kao sredstvo plaćanja. Pa, zašto im onda ne bi i vaša turistička agencija ponudila sigurno mjesto gdje mogu iskoristiti mogućnost zamjene kriptovalute za neku od vaših usluga/proizvoda?

 

Prednosti kriptovaluta:

  1. zaštita od prevare
    – kriptovalute su digitalne i ne mogu se proizvoljno krivotvoriti ili preinačiti od strane pošiljatelja, kao što je slučaj s debitnim/kreditnim karticama
  2. Smanjena mogućnost krađe identiteta
    – kada svoju debitnu/kreditnu karticu dajete trgovcu, dajete mu pristup cijeloj kreditnoj liniji, čak i ako je transakcija za malu količinu novca. Kreditne kartice funkcioniraju na tzv. pull principu, gdje trgovina pokreće uplatu i povlači određeni iznos s računa. Kriptovalute koriste tzv. push mehanizam koji omogućava nositelju da šalje točno ono što on/ona želi trgovcu ili primatelju bez ikakvih dodatnih informacija. Kriptovalute ne zahtijevaju imena, već samo digitalni ID novčanika
  3. Trenutno izvršenje transakcije
    – nema trećih strana, kašnjenja i plaćanja naknada.
  4. Niže naknade po transakciji
    – iako za sada Bitcoin ne uzima naknadu po transakciji, očekuje se da će većina korisnika uključiti uslugu treće strane kao što je Coinbase, umjesto stvaranja i održavanja vlastitih e-novčanika. No, za sada naknade po transakciji nema.
  5. Pristup nepristupačnim tržištima
    – sukladno najnovijim istraživanjima, na svijetu postoji čak 2,2 milijarde osoba s pristupom internetu ili mobilnim telefonima koji trenutačno nemaju pristup tradicionalnim sustavima razmjene. Upravo ti pojedinci su pripremljeni za tržište kriptovaluta i čekaju svoju priliku. Najkonkretniji primjer je afrička država Kenija u kojoj čak jedan od tri Kenijca posjeduje e-novčanik s Bitcoinom

Kao što vidite, mnogo je opravdanih razloga zašto kriptovalutno tržište broji sve više i više korisnika i zašto njegova vrijednost raste. Brojem korisnika proporcionalno raste i broj potencijalnih gostiju koji žele baš na ovaj način vršiti svoja plaćanja i sigurno je da će uvijek rado birati webshopove i portale koji im to omogućuju.

Ali ne morate brinuti kako cijeli sustav unijeti na svoju online trgovinu svoje turističke agencije. Uz BookIT.hr imat ćete i kriptovalutnu mjenjačnicu. Pa, uz naš fiksni mjesečni fee, dobit ćete i najmoderniji oblik poslovanja, koji će otvoriti vrata jednog novog doba. Stoga, javite nam se i hrabro zakoračite.

Revolucija E-trgovine: Trendovi i strategije za online uspjeh

Revolucija E-trgovine: Trendovi i strategije za online uspjeh

E-trgovina, ili elektroničko poslovanje, prošla je izvanrednu transformaciju u posljednje vrijeme, dodatno potaknutu globalnim previranjem uzrokovanim pandemijom COVID-19. Ovaj digitalni primjer kupovine i prodaje putem interneta postao je neizostavan dio suvremene...

SEO – Strategije za poboljšanje rangiranja na tražilicama

SEO – Strategije za poboljšanje rangiranja na tražilicama

Optimizacija za tražilice (SEO tj. search engine optimisation) ključna je komponenta web razvoja koja se usredotočuje na unaprijeđivanje vidljivosti i dostupnosti web stranice na tražilicama. Uključuje implementaciju različitih strategija i taktika kako bi se...

Vodič za učinkovito vizualno brendiranje

Vodič za učinkovito vizualno brendiranje

Postoji izreka koja kaže: "Ne sudi knjigu po koricama." Međutim, stvarnost našeg svijeta je takva da to većina nas često čini. Istraživanja pokazuju da postoje manje šanse da će potencijalni klijenti i potrošači obratiti pažnju, kupiti proizvode ili pokazati interes...

Informel d.o.o.
Zagreb, Trg kralja Petra Krešimira IV 2
HR86917071179

+385 1 5810 109

 

info@informel.hr

Powered by renewable energy
Cookiebot reseller badge