Važnost oglašavanja preko vlastite web stranice za turističke agencije

Važnost oglašavanja preko vlastite web stranice za turističke agencije

Otvorili ste turističku agenciju i uspješno započeli s poslovanjem. Smještajnih kapaciteta i različitih turističkih sadržaja u vašoj ponudi je sve više, a gosti su sve brojniji. Broj zadataka raste, poslovanje se širi. Možda vam se sam početak čini kao da još uvijek „tapkate u mraku“ u potrazi za novim metodama i rješenjima u cilju boljeg poslovanja.

Izlazak iz ove početne faze poslovanja u strateškom je smislu važan iskorak. Sad već imate iskustvo – odredili ste svoju ponudu i specificirali način na koji se može proširivati, možete konkretnije procijeniti koje su vaše potrebe, koji je profil vaših gostiju i što im možete ponuditi te u kojem se smjeru vaše poslovanje može dalje razvijati. Došlo je vrijeme da je se detaljno razradi marketinška i prodajna strategija kako bi se povećale prodajne prilike, maksimizirala zarada, poboljšali se odnosi s partnerima, a image vaše turističke agencije postao još bolji.

Prepoznajete se barem djelomično u ovom opisu? Probajte odgovoriti na pitanja koja smo postavili u nastavku.

Prvo koje se nameće je kako odabrati način komunikacije prvenstveno s gostima, ali i potencijalnim partnerima i suradnicima.

Kako vas drugi vide? Jeste li prisutni na webu i na koji način? Koristite li e-mail marketing, društvene mreže, poznate rezervacijske portale ili web portale drugih agencija? Imate li vlastitu web stranicu i koje su njene mogućnosti? Na kraju, ali ne i najmanje važno, dobivate li od trenutno dostupnih alata maksimalni mogući učinak, jesu li vam kapaciteti popunjeni koliko ste planirali i da li se vaša ostvarena zarada susrela s planiranom?

U kratkim ćemo se crtama osvrnuti kako na značaj online prezentacije turističkih agencija, tako i na važnost kvalitete sadržaja koji se na ovaj način komunicira.  Nastojat ćemo vam predočiti kako je preko web stranice moguće djelovati na 6 iznimno važnih ciljeva turističke agencije – bolju popunjenost kapaciteta, povećanje zarade, povećanje konkurentnosti, stvaranje i poboljšanje komunikacije s gostima, održavanje pozitivnog image-a i stvaranje novih kvalitetnih partnerskih odnosa i suradnji.

Znamo da vam je poznat značaj same prisutnosti na internetu – to je ipak mreža s preko 2,5 milijarde korisnika – koji će na ovaj ili onaj način moći doći do vas. Ono što zapravo želite je odabrati pravi način da budete vidljivi ciljanim korisnicima, da im se predstavite točno kako želite, da s njima možete interaktivno komunicirati i na kraju ostvariti prodaju. U cijelom je procesu važno da se što veći dio posla odradi automatizmom i po zadanim obrascima, da se sve odvija jednostavno i brzo, da je za vas administracije što manje, a da je gost što zadovoljniji.

U Hrvatskoj danas postoji značajan broj agencija koje posluju tako da smještajne kapacitete oglašavaju preko društvenih mreža, najčešće Facebook-a i Twittera, na stranicama poznatih svjetskih booking portala, na portalima drugih turističkih agencija i sl., a bez vlastite web stranice.

Agencije opstaju i rade. Prihoda ima, ali je trošak poslovanja ovako jako visok. Za svaku potvrđenu rezervaciju i izdan voucher zaposlenik potroši nekoliko sati. Korisnika sve zanima, a zaposlenik mu mora i sve te informacije dati što znači da s gostom ponekad izmjeni i do 10-ak poruka(maila) dok se ne dogodi potvrda rezervacije. Zatim se čeka korisnikova uplata te se tek tada gostu u potpunosti potvrđuje rezervacija i šalje voucher za smještaj. Puno korespondencije i puno vremena za jednu rezervaciju.

U trenutku kad se odlučite za izradu vlastite web stranice, pojavit će vam se tisuće pitanja i otprilike isto toliko opcija – iznimno je važno odabrati dobrog partnera koji će pratiti vaše potrebe, prilagođavati vam se i pomoći vam u dostizanju vaših ciljeva. Isto vrijedi za agencije koje svoj web smatraju nedovoljno dobrim.

Što sve web stranica za jednu turističku agenciju znači, što bi sve dobar website trebao sadržavati i kako kvalitetna web stranica može pridonijeti ostvarivanju ciljeva turističke agencije, pročitajte u nastavku.

  1. Pozitivan image agencije i izgradnja vlastitog brenda

Web stranica je vrlo vjerojatno prvi kontakt svakog vašeg postojećeg ili potencijalnog partnera i/ili gosta s vašom turističkom agencijom. Služi za prezentaciju vaših usluga s ciljem promocije, prodaje i distribucije. [1] Ozbiljna web stranica odaje dojam profesionalnosti – a upravo tako želite nastupati na tržištu.

Vlastita web stranica omogućit će vam predstavljanje svijetu točno na način na koji želite – sami birate poruke koje ćete odaslati budućim partnerima i korisnicima, sami odabirete izgled i dizajn  te određujete kako ćete grupirati ponudu i strukturirati sadržaj. Ujedno, imate uvid u sav sadržaj koji se gore nalazi i potpunu kontrolu nad njim.

Ako svoje smještajne jedinice oglašavate kod velikih booking portala, tada ste obvezni držati se svih njihovih pravila i zakonitosti, nemate kontrolu nad svim uvjetima i načinom regulacije sadržaja.

Uz svoju web stranicu možete nastaviti oglašavati se kod njih, ali raditi na tome da većinu rezervacija dobijete preko svoje web stranice.

BookIT rezervacijski portal je osmišljen kako bi vaše poslovanje podignuo na novu razinu. Jednostavnim odabirom predloška, učitavanjem slika i dodavanjem svojih sadržaja na za to predviđena mjesta u svega nekoliko sati imate spremanu vlastitu web stranicu.

Želite li potpuno novi personalizirani dizajn? Sviđa nam se vaš stav, javite nam se, rado ćemo dizajnirati nešto po vašim željama!

Na vlastitoj web stranici imate odriješene ruke i potpunu slobodu birati teme tekstova, članaka i blogova i objavljivati one koji ciljaju na određeni tip čitatelja – vaše buduće goste.

Kako sada volite čuti da je netko došao do vas po preporuci jednako lijepo je vidjeti i pozitivnu ocjenu iskustva korisnika kad rezervira direktno preko vaše web stranice i proslijedi link prijateljima. Živimo u digitalnom dobu i gdje gosti žele i traže digitalne preporuke i mjesta gdje mogu isplanirati i dogovoriti svoje putovanje u vrijeme kad njima najviše odgovara. Agencijsko radno vrijeme ipak ima ograničenja.

Vlastita web stranica izgrađuje vaš brend. Serviranjem kvalitetnih informacija korisnicima, raznovrsnošću ponude koja je dostupna 24/7, brzina i jednostavnost rezervacijskog postupka pozicioniraju vas kao profesionalca. Kao mjesto gdje se u najmanje vremena dođe do kvalitetnih informacija o destinaciji, napravi rezervacija te izvrši plaćanje.

Izgradnja brenda nije jednodnevni posao, to je proces koji traje. Puno je lakše graditi digitalni brend agencije kad imate web stranicu. Održavate profile na društvenim mrežama i svakodnevno pružate zainteresiranim korisnicima informacije o divnim destinacijama na kojima poslujete.

  1. Povećanje zarade plaćanjem manje provizije posrednicima i PDVa državi

Naravno da ne otkrivamo ništa novo ako kažemo da poslovanje turističkih agencija kao i svih ostalih profitabilnih poduzeća u Hrvatskoj ovisi o njihovim prihodima i rashodima. Na svu sreću, kao što i sami znate, imamo mogućnost utjecaja na obje kategorije.

Odabir kanala oglašavanja i prodaje u svakom se slučaju održava na dostizanje profita na koji ciljamo. Vjerujemo da ste već i sami radili kalkulacije po tom pitanju, a ovdje ćemo navesti samo nekoliko primjera.

Uzmimo za primjer 3 različite agencije: jednog manjeg iznajmljivača s 5 smještajnih kapaciteta i prosječnim prihodom 370.000,00 kn, srednju agenciju s 15 smještajnih kapaciteta i prosječnih 1.000.000,00 kn prihoda, te agenciju s preko 50 smještajnih kapaciteta i 3.500.000,00 kn prihoda. Ugrubo, velike agencije i rezervacijski portali obično posluju na proviziju i ugovaraju ju u visini 5%-30% prihoda. Osnovni trošak BookIT web portala iznosi 9.000,00 kn na godišnjoj razini, a napredni BookIT rezervacijski portal s mogućnošću koordinacije više odvojenih web stranica 27.000,00 kn.

Kod male agencije s prosječnim prihodom od 370.000,00 kn, provizije drugim agencijama i rezervacijskim portalima iznosit će između 18.500,00 kn i 111.000,00 kn. Ako računamo da godišnji trošak BookIT rezervacijskog portala ne prelazi 9.000,00 kn, kad bi samo 20% prometa preusmjerili na vlastiti portal, na prosječnoj vrijednosti provizije od 15%, ušteda bi iznosila 2.200,00 kn.

Pogledajmo zatim nešto veće agencije – s prosječnim godišnjim prihodom od 1.000.000,00 kn. U ovom slučaju, provizije 5%-30% mogu iznositi 50.000,00 kn -300.000,00 kn. Ako ste među onima koji takve značajne iznose izdvajaju za agencijske provizije, vjerujemo da ste već i sami radili slične izračune i da sigurno ozbiljno razmišljate o opcijama smanjivanja troškova. Ovdje je samo 10% prometa dovoljno preusmjeriti na prodaju preko vlastitog prodajnog kanala da se pri minimalnoj proviziji od 10% trošak BookIT portala uopće ne osjeti, a na prosječnoj proviziji od 15%, ušteda će iznositi 6.000,00 kn. Jasno je da se s povećanjem obavljanja prometa po vlastitoj web stranici, povećava i ušteda.

Kod velikih agencija, s preko 50 smještajnih jedinica, situacija je još jasnija. Naš primjer je agencija s 3.500.000,00 kn prometa koja ima potrebu za kompleksnijim webom, čiji trošak procjenjujemo na do 27.000,00 kn godišnje.

Procjenjujemo da će na ovu razinu prihoda iznosi provizija biti 175.000,00 kn (za 5%), 350.000,00 kn (za 10%), a vrtoglavih 525.000,00 kn ako je ugovorena provizija od 15%. Koliko nam zapravo predstavlja 27.000,00 kn fiksnog troška u usporedbi s ovako visokim davanjima? Jednostavno je. Pri proviziji od samo 5% dovoljno je preko weba odraditi 15%  ukupnog prometa kako bi se dosegnuo, čak i premašio iznos koji smo spremni na web potrošiti. Ako se pak plaća provizija od 10%, tada samo 10% prometa preko vlastitog weba generira uštedu od  9.600,00 kn. Plaćaju li se više provizije ili se poveća promet po vlastitoj stranici, uštede još više rastu.

BookIT je vaš osobna rezervacijska stranica i sustav za upravljanje rezervacijama koji je zamišljen kao jedno od rješenja za izbjegavanje plaćanja visokih provizija. Kako smo i prikazali, ovisno o razini prihoda agencije, kad biste već i mali postotak prometa (računali smo minimum od 10%) preusmjerili na svoj website – uštede bi bile nezanemarive. Investirajući ta sredstva u neke druge marketinške aktivnosti i alate kao što su npr. Dodatna SEO optimizacija, sponzorirana oglašavanja na Google-u (Google Ads) i društvenim mrežama (Social Media Marketing) osim značajnih financijskih rezultata, znatno biste si podigli rejting na tržištu što posredno  opet dovodi do većeg prometa koji nije vezan za proviziju. Također u prikazanoj računici nema PDVa na plaćenu proviziju tako da je zarada još i veća.

S vlastitom web stranicom koja nudi instant rezervacije korisnicima imate i nekoliko načina kako se besplatno oglašavati online.

  1. Komunikacija s gostima

Imate li i vi prijatelje koji pretražuju po velikim booking portalima, a nakon što pronađu nešto što im se sviđa, pretražuju po webu i žele doći u direktan kontakt s iznajmljivačem? Činjenica je da većina portala za oglašavanje smještaja ne dozvoljava direktan kontakt gosta s iznajmljivačem ili je taj kontakt ograničen, katkada i uvjetovan. Na vlastitom webu možete imati istaknute sve adrese, mail adrese, linkove, brojeve telefona i kontakt obrasce, kako bi vas korisnici mogli direktno kontaktirati te postaviti pitanja i dogovarati neke dodatne opcije koje ih zanimaju.

Na vlastitoj stranici možete ponuditi i informacije o destinaciji, o tome što raditi i što obavezno probati ili vidjeti, te tako pomoći korisnicima da se lakše odluče za rezervaciju preko vaše agencije.

Korak dalje – chat! Za korisnika je to kontakt u samo nekoliko klikova, preko jednostavnog widgeta, a vama je to trenutni zahtjev u realnom vremenu na sučelju koje ste odabrali. Današnji prosječni korisnik interneta želi sve informacije na jednom mjestu i na sva pitanja želi brz odgovor bez puno dodatnih klikova i komplikacija. Budite tu za svoje goste i odgovarajte im na pitanja bez odgode.

Kad smo se već dotakli live chat software-a, jeste imali prilike isprobati Paldesk? Ako niste, svakako probajte ovdje! Dobra je vijest da je uz Paldesk uključen u oba BookIT paketa i zajedno predstavljaju jedan kvalitetan level-up-paket za suvremene turističke agencije.

  1. Partnerstva i suradnje za povećanje prihoda i zarade

Kako smo ranije spomenuli, vaša web stranica je vaše predstavljanje svijetu. Ako je vaša agencija predstavljena kao profesionalna, sadržaj je smislen i strukturiran, a ponuda jasna, osim gostiju privlačit ćete i potencijalne poslovne partnere i suradnike. Želite li uz najam smještajnih jedinica gostima ponuditi i dodatne usluge kao što su transferi, izleti, najam vozila, putna osiguranja? Povežite se i umrežite, dogovorite suradnje i svojim gostima nudite cijeli set dodatnih pogodnosti.

Osim što tako svojim gostima nudite dodatne sadržaje, zaradu ostvarujete i naplaćivanjem provizija.

Imajte na umu da vam činjenica što upravljate vlastitom web stranicom omogućuje samostalno odlučivanje koje ćete sadržaje moći povezivati s ponuđenim smještajima i gostima nuditi one operatore i pružatelje usluga za čiju profesionalnost i sami možete garantirati.

  1. Povećanje popunjenosti kapaciteta

Jedno je sigurno – želimo više gostiju, želimo raditi sa što većim kapacitetom, a najpoželjnije – punim kapacitetom! Kako bismo to postigli, imamo jednostavno rješenje: potrebno je učiniti se vidljivim širim što većem krugu potencijalnih gostiju i privući ih što je moguće više. Formula se u suštini čini jednostavna. Koliko je to zaista tako? Možemo li bez stručnog znanja ili tuđe pomoći znati baš sve pojedinosti koje valja istaknuti, kanale kojima se treba oglasiti i trikove kojima se treba služiti da rezultat bude barem zadovoljavajući, ako već ne impresivan?

Dakle, prisutni ste na webu i na njemu su oglašeni vaši smještajni kapaciteti, detalji o smještaju i uvjeti najma te dodatne usluge koje ste spremni ponuditi. Što je još važno? Za početak, spomenut ćemo Content marketing ili marketing sadržajem. Cilj je doći do posjetitelja putem organskih rezultata pretrage i zatim ga pretvoriti u kupca. Sadržaj na vašoj stranici bi u svakom slučaju morao biti aktualan i zanimljiv. Poželjno je objavljivati fotografije, kratke video uratke i vlogove, možete pisati različite tekstove, blogove i članke. Što je sadržaja više i što je kvalitetniji i kreativniji, veća je šansa da će se potencijalni gosti duže zadržavati i više navraćati.

Za potpunu online aktivaciju, potrebno je napraviti i SEO. Optimizacija web stranice (eng. Search Engine Optimization – SEO) oglašivača za internet tražilice sastoji se od niza strategija koje su usmjerene podizanju organske posjećenosti stranice za internet tražilice kroz povećanje ranga na rezultatima pretraživanja za ciljane ključne riječi. Što je određena web stranica bolje pozicionirana na internet tražilicama za željene ključne riječi to je veći broj organskih (besplatnih) posjeta i potencijalnih konverzija u kupce ili klijente[2].

Jednostavnije, što je vaša web stranica posjećenija – grupira se na višem rangu u Google rezultatima.

BookIT je platforma dizajnirana s intencijom da je potpuno prilagođena mogućnosti SEO-a, kako bi svi korisnici, ovisno o potrebama i mogućnostima mogli maksimalno iskoristiti mogućnosti koje im oglašavanje putem vlastite web stranice pruža. Osim toga, rado ćemo vam pružati pomoć i savjet oko svih ključnih pitanja vezanih za SEO.

Načelno, dodatne mogućnosti koje BookIT nudi kako bi se ostvario željeni položaj vaše stranice u rezultatima tražilica uključuju prije svega definiranje strategije. Pod time smatramo istraživanje vašeg poslovanja, ciljanog tržišta i konkurencije te usklađivanje predloženih ciljeva s vašim potrebama i mogućnostima. Nakon toga, različitim se metodama i tehnikama radi optimizacija sadržaja kako bi se u tražilicama baš taj sadržaj mogao prepoznati kao važan i kako bi pozicija s vremenom postajala sve viša. Povećanje prometa ostvaruje se i Link Building, što ukratko možemo opisati kao izgradnju velike i kvalitetne, široko povezane mreže linkova.

Sve više korisnika koristi mobitel za surfanje i informiranje. Vaša nova stranica ima responzivan design. Što znači da je pregledna i dostupna za gledanje na mobilnim uređajima. Svake godine broj kupnji ostvarenih s mobilnih uređaja raste te je za očekivati da će u narednom periodu zamijeniti desktop i laptop uređaje u potpunosti.

  1. Bolje prilike za inovativnost i veća konkurentnost na tržištu

Nije neka novost da nismo sami u svemiru. Ovako usput, spomenut ćemo da je, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj je 2017. poslovala 1061 putnička agencija[3]. Kao 1/1061 prvo ste izdvajanje napravili odmah u početku, vjerojatno već u poslovnom planu kad ste preciznije odredili „što, kako i za koga“. Odredili ste raspon poslova i aktivnosti, orijentirali ste se na određena područja u geografskom smislu, segmentirali ste tržište u odnosu na tip gosta kojeg želite privući i donijeli mnoge druge odluke koje su vas stavile na tržišnu poziciju koju trenutno držite. Recimo da smo tim procesom uspjeli smanjiti početnih 1061, no svejedno, činjenica je da konkurencija postoji i da kontinuirano radi na poboljšanju kvalitete svojih usluga, na oglašavanju i unapređenju prodaje.

Kako se istaknuti? Opet imamo jednostavan odgovor. Održavajte kvalitetu na visokim razinama, budite fleksibilni prema potrebama svojih korisnika, brzo rješavajte njihove zahtjeve i budite inovativni. Ponudite mogućnosti koje drugi ne nude.

Što možemo učiniti za našeg potencijalnog gosta u trenutku kad smo ga već privukli svojom ponudom i kad je odlučio koristiti uslugu koju nudimo, npr. rezervirati smještaj.

Jednostavnost prije svega. Website vaše turističke agencije morao bi odavati dojam sigurnosti i pouzdanosti. Trebao bi biti intuitivan, a svi koraci jasni i logični. U trenutku kad gost odabere smještaj, od iznimne je važnosti da odmah može napraviti rezervaciju i plaćanje te da su mu u svakom trenutku dostupni svi vaši kontakti ako u nekom trenutku zapne ili ima dodatna pitanja. Ne smijete si dozvoliti da potencijalni gosti odustaju u ključnom trenutku zbog nepotrebnih komplikacija i nejasnoća.

Time smo dakle, osigurali da se proces odvija glatko i izdvojili se od još jednog dijela onih početnih 1061, ali smatramo da treba ići korak dalje. Osim ponudom i uslugama, možete se izdvojiti i nekim inovativnim mogućnostima koje otvarate svojim korisnicima. Budite jedini ili barem rijetki koji nude određene opcije, kako bi se u očima potencijalnog kupca odmah pozicionirali na prvo mjesto. Zašto ne biste svojim gostima, uz standardne oblike plaćanja, omogućili npr. plaćanje kriptovalutama?

BookIT rezervacijski portal, između ostalog, sadrži i kriptovalutnu mjenjačnicu. Gosti plaćaju kriptovalutama koje se preračunavaju u našoj mjenjačnici, a vašoj agenciji se isplaćuje protuvrijednost u kunama ili eurima.

Mnogi od vas će pomisliti kako je izvrsna ideja, ali vjerujemo da će neki ostati sumnjičavi. Danas se puno piše i priča o tome, za Bitcoin i Ethereum su čuli gotovo svi, no svejedno su mnogi i dalje skeptični, kako prema virtualnim sredstvima plaćanja tako i prema perspektivi ovih tehnologija u budućnosti. Svejedno, neporeciva je činjenica da je kriptovalutno tržište u stalnom porastu, podjednako s  količinom vrijednosti u opticaju i brojem korisnika.

Upravo je to ključno spomenuti kad je u pitanju otvaranje ovakve mogućnosti plaćanja na vašem web portalu. Mediji nas u posljednje vrijeme često izvještavaju o velikom broju, najčešće mladih ljudi, koji su na ovaj način ostvarili velike zarade koje potom ne žele podizati s računa u gotovini te u cilju imaju što je moguće više kupnji obavljati online, na lokacijama gdje su kriptovalute prihvaćeno sredstvo plaćanja.

Prema istraživanjima[4], u ovom trenutku 20% Turaka kaže da su posjedovali ili koristili kriptovalute kao i 18% Brazilaca i Kolumbijaca,  16% Argentinaca i Južnoafrikanaca, 12% Meksikanaca,11% Kineza, 10% Španjolaca, 9% Rusa, 8% Danaca, 4% Francuza i Nijemaca. Uzmimo u obzir da je, statistički gledano, upravo to populacija koja koristi internet za organizaciju putovanja, rezervacije i plaćanje i da ih, nudeći im uslugu kriptovalutne mjenjačnice, možete lako privući baš k sebi.

U ovom smo tekstu ugrubo pobrojali poteškoće s kojima se turističke agencije susreću prilikom ostvarivanja svojih poslovnih ciljeva te ukazali da se mnoge problematike mogu ukloniti ili barem ublažiti ako agencija posluje i putem vlastitog web portala. U današnje vrijeme, kvalitetna web stranica i vlastiti rezervacijski sustav potrebni su svakoj turističkoj agenciji koja želi nastupati ozbiljno i poslovno, stvoriti dobru reputaciju na tržištu te uspostaviti i održavati dobre partnerske odnose. Važnost oglašavanja preko vlastite stranice najviše je izražena u činjenici da se tako može povećati prihod povećanjem popunjenosti kapaciteta, a s druge strane istovremeno i smanjiti troškovi tako da se izbjegne plaćanje visokih provizija.

 

[1] M. Božić, M. Urbančić: Internet marketing u turizmu, Paradox, Rijeka 2016.

[2] https://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization

[3] https://www.dzs.hr/Hrv_Eng/publication/2017/04-03-06_01_2017.htm

[4] www.statista.com; izvor: Statista Global Consumer Survey, 2019

Turizam nakon korone: što se promijenilo i što još možete iskoristiti<br />

STANJE TURIZMA U HRVATSKOJ

Nakon strogih mjera i zatvaranja, Hrvatska je bila među najpoželjnijim zemljama s najmanjom stopom zaraženih virusom. Međutim, zatvaranje je uzelo popriličan danak na ekonomskoj razini, koji ćemo ga osjećati još neko vrijeme. Prema procjenama UHPA-e (dobrovoljna nacionalna strukovna udruga hrvatskih putničkih agencija, registrirana ujedno i kao udruga poslodavaca) od početaka krize uzrokovanoj COVID-19 pandemijom turizam u Hrvatskoj je pao za više od 90%.

Hrvatska je među tri najteže pogođene zemlje. Najveći pad BDP-a Komisija predviđa u Italiji, 11,2 posto, Španjolskoj 10,9 i Hrvatskoj 10, 8 posto.

Izgubljena mnoga radna mjesta i golemi pad prihoda u samo nekoliko tjedana uzdrmali su ekonomiju čitave zemlje na dulji period. Kako bi se pokušalo doskočiti ovom problemu, u ožujku su uvedene mjere kao potpora poslodavcima. Cilj ove potpore je očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom (COVID-19) i/ili očuvanje radnih mjesta kod tvrtki kojima je zbog posebne okolnosti uvjetovane koronavirusom (COVID-19) narušena gospodarska aktivnost. Ova potpora trebala je trajati maksimalno tri mjeseca, a glavni uvjet je bio pad prihoda više od 50%.

Međutim, u lipnju je UHPA stanje turizma obilježila ekstremno alarmantnim te je krajem lipnja Vladi predložila produljenje ovih mjera. Tako su 29.6.2020. donesene nove mjere za očuvanje radnih mjesta i reaktivirane su mjere aktivnog zapošljavanja.

7.7.2020. otvorene su prijave za potporu od 2000,00 kn po zaposleniku (za troškove plaća za mjesec) koju će mikropoduzetnici (do 10 zaposlenih) moći koristiti i za radnike zaposlene nakon 30.lipnja. Poduzetnici koji zapošljavaju više od 10 zaposlenika na raspolaganju imaju mjeru skraćenog vremena. Uvjet je pad prihoda veći od 50% u lipnju 2020 u usporedbi za lipanj 2019., a dokaz o padu prihoda treba se dokazati na temelju predaje PDV obrasca za lipanj ove i lipanj prošle godine Poreznoj upravi. Poduzetnici koji posluju kraće od 12 mjeseci, pad prometa za najmanje 50% u lipnju u odnosu na veljaču ove godine trebaju dokazati na temelju predaje PDV obrasca za to razdoblje. Porezna uprava će na temelju dostavljenog PDV obrasca, na zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o stvarnom postotku pada prihoda. Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a dokazuju pad prihoda na temelju tablice pada prihoda.

Provjerite uvjete za prijavu i kako se prijaviti: https://www.hzz.hr/novosti-priopcenja/nove-mjere-samozaposljavanje-skracenje-radnog-vremena-i-ocuvanje-radnih-mjesta-za-mikropoduzetnike.php

UHPA očekuje također da će Vlada nastaviti s mjerama barem do proljeća 2021. godine.

Provjerite i spadate li u grupu onih koji imaju mogućnost oslobođenja i odgode poreznih i drugih davanja u nadležnosti Porezne uprave: https://www.hgk.hr/kako-ostvariti-prava-na-mjeru-oslobodenje-od-podmirivanja-poreznih-obveza

 

OTVARANJE SEZONE 2020

Kad je riječ o gospodarstvu cijelog područja EU-a, predviđa se smanjenje za 8,3% u 2020. i rast za oko 5,8% 2021. navodi Europska komisija. U ovoj izvanrednoj situaciji više nego ikad dolazi do izražaja utjecaj i važnost turizma za hrvatsko gospodarstvo u cjelini. Stoga su postupno otvaranje granica i propuštanje turista u Hrvatsku koraci koji su širom svijeta dodatno slali pozitivnu sliku o Hrvatskoj kao sigurnoj turističkoj destinaciji. Međutim, otvaranje granica vrlo je brzo promijenilo sliku zdravstvene sigurnosti.

Iako u posljednjih nekoliko tjedana Hrvatska više ne slovi kao najsigurnija zemlja, jer je pandemija opet poprimila goleme razmjere (skoro veće nego u prvom valu), Stožer je odlučio da više neće ograničavati kretanja ljudi. Narušena ekonomska slika pokazala je da još jedno zatvaranje može uništiti gospodarstvo preko granica popravljivog.

Ono što Stožer dalje navodi jest niz smjernica i preporuka, koje nisu obvezujuće, ali koje mogu pomoći u popravljanju turističke sezone, ili barem onoga što je od nje ostalo za ovu godinu.

Turizam nakon korone: što se promijenilo i što još možete iskoristiti<br />

PREPORUKE ZA TURISTIČKE AGENCIJE I SVE KOJI SE BAVE TURIZMOM

Europska komisija također predlaže da se vaučeri koje putničke agencije nude za otkazane karte moraju biti dovoljno atraktivni kako građani ne bi inzistirali na povratu novca, koje i dalje ostaje neupitno pravo. Komisija stoga predlaže da se vrijednost vaučera produlji na minimalno 12 mjeseci, da budu osigurani od bankrota kompanije koja ih je izdala i da ih se može unovčiti unutar godinu dana ako se klijent na to odluči.

 

Higijena se sad nalazi na vrhu samog popisa uvjeta koji se očekuju od smještaja ili usluga, bez obzira imate li apartmane, hotele, bavite li se samo prijevozom ili izletima. Korisnici žele znati da se u vašem smještaju ili na vašem izletu mogu osjećati sigurno od zaraze. O tome smo vam već pisali u ovom članku, u kojem možete pronaći i popis za lakšu komunikaciju higijene.

 

Vodite računa da sve što radite i kako se ponašate (čak i kad mislite da se možete opustiti) može utjecati na to hoće li vas turist odabrati za svoju novu destinaciju, uslugu ili preporučiti dalje. Ako izbjegavate rukovanja, držite fizičku distancu, nosite maskicu, na ulazu u prostoriju/radni prostor imate vidljivo izloženu obavijest općih higijenskih mjera, dezinficijens za ruke, omogućujete beskontaktno plaćanje – osigurat ćete stabilniji dolazak turista, koji će se kod vas osjećati sigurno i sigurno će vas preporučiti dalje.

 

KAKO SPASITI SEZONU 2020

Svaki je turist dobar turist! Pogotovo kad ih nema više u tolikoj količini kao prethodnih sezona. Ova sezona će biti kratka, ali bi mogla biti slatka, ako se potrudite. Stoga, evo nekoliko smjernica koje vam mogu pomoći da spasite sezonu 2020 i smanjite gubitak poslovanja.

 

  • Dnevni najam apartmana prenamijenite u dugoročni, barem do početka sljedeće sezone.
  • Pokušajte korigirati cijene (pa makar tek simbolično i samo za ovu sezonu), turisti očekuju popuste i prije će se odlučiti za uslugu/smještaj ako imaju osjećaj da su nešto usput i uštedjeli. Bolje je popuniti kapacitete po tek nešto nižoj cijeni nego da ste većinu vremena prazni.
  • Ne radite razliku između gostiju prema zemlji iz koje dolaze.
  • Pokušajte razmišljati o fizičkoj udaljenosti među gostima pa tako, ako je potrebno, preuredite sve zajedničke prostorije u kojima se gosti potencijalno mogu okupljati.
  • Bez obzira od kuda dolazi i koliko dugo ostaje, prilagodite se svakom gostu.
  • Sad je vrijeme da budete kreativni – proširite ponudu. Primjerice, uvedite uslugu prijevoza, napravite kids-klub u hotelskoj ponudi, u lobiju ponudite coworking prostor za goste koji rade, ponudite najam bicikala, proširite ponudu izleta za manje grupe ljudi i slično.
  • Uložite u marketing. Ni pod koju cijenu nemojte prestati komunicirati na online kanalima i voditi računa kako vam izgleda web stranica i sva online mjesta na kojima komunicirate svoju turističku agenciju/smještaje/usluge. Ako ne možete ili ne znate sami – zaposlite osobu ili agenciju. Provjerite kako vam u tome može pomoći BookIT ili CroatianHolidays.hr

 

Bez obzira na sve – držite kvalitetu usluge/smještaja na najvišoj mogućoj razini! Ono što ćete i kako raditi sad, gledajte kao dugoročno ulaganje u sljedeću sezonu i sve one koje tek dolaze.

 

POSTOJI LI POZITIVNA STRANA UTJECAJA PANDEMIJE?

“Svako zlo za neko dobro“, kaže stara narodna poslovica. Iako se cijela priča doimlje iznimno lošom, postoje neki elementi koji nisu baš tako crni.

 

  • MANJE KRUZERA – Krstarenja stranih brodova po hrvatskom Jadranu od ožujka ove godine zbog pandemije skoro uopće nema, a i svih 15 ostvarenih u prvih pet mjeseci na Jadranu bila su od siječnja do kraja ožujka, što je 91,2% manje nego u 2019., podaci su DZS-a. Iako je to grana koja će se najteže oporaviti, zagađenja mora i “gomilanje“ turista nikome neće nedostajati.

 

  • DIGITALNA PISMENOST – Prije pojave pandemije koronavirusom, Hrvatska se nalazila na dnu ljestvice digitalno pismenih država u EU-u. Međutim, izolacija, karantena i rad od kuće primorali su nas da se prilagodimo i poradimo na digitalnoj kompetitivnosti. Online sastanci, otvaranje webshopova, digitalno plaćanje samo su neki od koraka koji će imati pozitivne utjecaje za budućnost.

 

  • MARKETING – Oni koji su potpuno prekinuli marketinške aktivnosti za vrijeme korone, nestali su, ali i ostavili mjesta za one koji znaju kako se marketing radi. Ova grana gospodarstva nikad neće umrijeti, ali oni brendovi koji ne znaju kako marketing “radi“ i što treba učiniti, nažalost hoće. Marketing za vrijeme korone je izazovan, svima. No, ulaganje u marketing se uvijek isplati, pogotovo ako razmišljate dugoročno. Marketing nije samo oglašavanje, ono nudi više kvalitetnih razina i načina dolazaka do ciljane publike koja će se vraćati. Sad je pravo vrijeme da napravite dobar strateški plan prilagođen u nekoliko mogućih scenarija, razradite taktike i pristupe promociji, na našem ali i ostalim tržištima. Uložite u brend komunikaciju i oglašavanje, dok preformance, PR i evente ostavite za početak sljedeće sezone. Pišite blogove, kreirajte newslettere, uložite u kvalitetnu izradu sadržaja i dvosmjernu komunikaciju s pratiteljima na online kanalima. Potražite nekoga tko će vam u tome pomoći, jer sve ne možete sami.

    Iskoristite odličan marketinški val pozitivne zdravstvene slike Hrvatske kao vrlo atraktivne turističke destinacije! Provjerite kako vam u tome može pomoći BookIT ili CroatianHolidays.hr.

 

  • DUGOROČNO ULAGANJE – Ako sad uložite u vrijeme i napore za (kreativni) spas sezone 2020, bit će to dugoročno ulaganje koje se uvijek isplati. Možda je sad vrijeme da obnovite smještajne jedinice, flotu za izlete/prijevoz, uvedete novitete koje ste još ranije htjeli ali nikako niste imali vremena za to, uložite u edukaciju zaposlenika ili napravite rebranding/preslagivanje poslovne strategije. Što god sad napravite, nećete pogriješiti i definitivno će vam se isplatiti dugoročno.

 

PRIPREMITE SE ZA SEZONU 2021

Ako i dalje razmišljate o otvaranju svoje turističke agencije, pripremi apartmana za najam ili uopće ulaženja u turističku nišu – sad je opravo vrijeme da se počnete pripremati za sezonu 2021. U članku kako otvoriti turističku agenciju smo vam naveli sve potrebne administrativne korake, a ako ste pročitali cijeli ovaj članak, bit će vam jasno da posla itekako ima. Koliko sad uložite u pripremu i kvalitetno postavljanje, toliko će vam se vratiti i biti lakše već za nekoliko mjeseci, kada već počinje predsezona 2021.

 

Revolucija E-trgovine: Trendovi i strategije za online uspjeh

Revolucija E-trgovine: Trendovi i strategije za online uspjeh

E-trgovina, ili elektroničko poslovanje, prošla je izvanrednu transformaciju u posljednje vrijeme, dodatno potaknutu globalnim previranjem uzrokovanim pandemijom COVID-19. Ovaj digitalni primjer kupovine i prodaje putem interneta postao je neizostavan dio suvremene...

SEO – Strategije za poboljšanje rangiranja na tražilicama

SEO – Strategije za poboljšanje rangiranja na tražilicama

Optimizacija za tražilice (SEO tj. search engine optimisation) ključna je komponenta web razvoja koja se usredotočuje na unaprijeđivanje vidljivosti i dostupnosti web stranice na tražilicama. Uključuje implementaciju različitih strategija i taktika kako bi se...

Vodič za učinkovito vizualno brendiranje

Vodič za učinkovito vizualno brendiranje

Postoji izreka koja kaže: "Ne sudi knjigu po koricama." Međutim, stvarnost našeg svijeta je takva da to većina nas često čini. Istraživanja pokazuju da postoje manje šanse da će potencijalni klijenti i potrošači obratiti pažnju, kupiti proizvode ili pokazati interes...

Informel d.o.o.
Zagreb, Trg kralja Petra Krešimira IV 2
HR86917071179

+385 1 5810 109

 

info@informel.hr

Powered by renewable energy
Cookiebot reseller badge